ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
IT

IT

До: Александар Стойковски, Горан Георгиевски, Горан Трайковски, Димитар Софчев, Раде Цветковски, Зоран Гроздановски, Кирчо Митев, Сашо Илиевски, Горан Боризовски, Васко Ристевски, Иво Йорданов Георгиев, Силвия Григорова Боянова, "БАКИ ЛОГИСТИК" ООД, "ДИТ ТРАНС 2" ЕООД  може да видите тук.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26, ал. 5  от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на  територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове  са постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги   на територията на Община Кюстендил:

Организация

Предложения и становища

Приема/не приема предложението

Обосновка за неприетите предложения

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 1.1 Първите 30 минути – безплатно

По . 1.5.3 За един месец със запазено място – 20 лв.

По т 1.5.4 За една година със запазено място – 200 лв.

Предложението не се приема. 

По т. 1.1 Невъзможно за прилагане, тъй като няма съществуващ механизъм по прилагането и контролирането.

 

По т. 1.5.3 и т. 1.5.4 направените предложения са съобразени със спецификата на пътната мрежа в гр. Кюстендил и финансовите възможности на населението и бизнеса, и регистрираните масови нарушения на закона за движение по пътищата, относно паркирането и престоя на автомобилите за предложените зони за кратковременно платено паркиране.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 2 Предлагаме разграничение по зони или по първостепенна – 1000 лв.  и второстепенна – 300 лв. пътна мрежа.

Предложението не се приема.

Така направеното предложение за първостепенна и второстепенна пътна мрежа е в противоречие с глава III и чл. 29, ал. 1 от Наредбата за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил.

Група общински съветници на „БСП за България“

т. 16 считаме за неясна. В т.16.1 принудително преместване на МПС от зона за кратковременно платено паркиране в определен за целта паркинг – 50 лв., таксата ще е 50 лв. само за тези, които са преместени от зона за кратковременно платено паркиране или ще е  50 лв. за репатриране от всяко място, което е предвидено, че е забранено паркирането и нарушителите се репатрират?

 

В т. 16 са изменени цените на таксата по вече действащата Наредба, които са съобразени с ръста на инфлацията и неколкократното повишаване на цените на горивата, и ръста на минималната работна заплата.

Таксата от 50 лв. ще се прилага и за всички спрени и паркирали МПС, съгл. чл. 171, т. 5 букви от „а“ до „г“ включително от Принудителни

административни мерки на ЗДвП.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 17 Освобождаване на МПС в момент на задържане за неправилно паркиране – 20 лв.

 

 

 

 

 

Предложението не се приема.

Направеното предложение не се приема, поради несъответствието на двете действия по освобождаване, посочени в т. 16 и т.17 от Проекта на Наредба.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 18.1 Предлагаме срокът да е 24 часа.

Предложението не се приема.

Предлаганата часова ставка и продължителността на престоя ще превърне наказателния паркинг, в паркинг за платени услуги, но на много по-ниски от предложените в Наредбата цени.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26,  ал. 5   от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 14.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

 В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове има постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци  на територията на Община Кюстендил:

Организация

Предложения и становища

Приема/не приема предложението

Обосновка за неприетите предложения

 

 

Група общински съветници на „БСП за България“

 

Екологичният компонент да се определя в зависимост от екологичната категория, както следва:

Без екологична категория, с екологична категория „Евро1“, „Евро2“, „Евро“3 – 1,00, а по отношение на данъка в зависимост от мощността на двигателя да не се променя.

Предложението не се приема.

Така направеното предложение за екологичния компонент не попада в границите по закон, определени съгласно чл. 55, ал. 1 от ЗМДТ, при който коефициентът за автомобили без екологична категория, категория „Евро 1“ и „Евро 2“ е в границите от 1,10-1,40.  При категория „Евро 3“ коефициентът по сега действащата Наредба е единица, и той не е обект на Проекта.

Освен това ще се постигне справедливост при определяне на ДМПС и равнопоставеност между собствениците на различните категории автомобили. Идеята за промяната е основана на „замърсителят плаща“ или въвеждане на данъчни облекчения за собствениците на автомобили, които съответстват на високите екологични стандарти и утежнения за тези, които не съответстват на такива и замърсяват околната среда повече.

 

 

Група общински съветници на „БСП за България“

 

 

 

 

Предложената промяна в чл. 15, числото „1,4“ се заменя с числото „2,5“ е абсолютно необосновано. Ниският данък не идва от малкото промили, а от ниската данъчна оценка на населените места с изключение на гр. Кюстендил.  В малките населени места данъчните оценки на недвижимите имоти в голямата си част са между 2000 и 10000 лева. При данъчна оценка от 2000 лева, прилаганото увеличение за голяма част от неселените места няма да има желания ефект.

 

Предложените промени са закономерни, обосновани, навременни и приемането им ще създаде по-висока устойчивост на общинския бюджет.

Данъчната оценка на недвижимите имоти се определя съгл. Приложение № 2 от ЗМДТ. Категорията на населените места се определя от МРРБ и не е в правомощията на ОбС да изменя показателите, влияещи върху размера на данъчната оценка.  В същото време законодателят не дава възможност да се диференцират различни ставки на данък недвижими имоти за различните населени места.

Трябва да се отчете, че съществуват законодателни облекчения и освобождаване от заплащане на ДНИ, на определена категория лица и обекти, което определяне не е от  правомощията на Общинския съвет, но в същото време са голяма част от собствените приходи, които биха постъпили в бюджета на общината. Напр: облекчения за основно жилище, ТЕЛК, паметници на културата и др.

 

 

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.44, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, въз основа на проведения конкурс, комисията класира следният кандидат, с най-висок окончателен резултат:

Първо място: Вх. № 93-00-2092/11.11.2022 г.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.44, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, въз основа на проведения конкурс, комисията класира следният кандидат, с най-висок окончателен резултат:

Първо място: Вх. № 93-00-2088/11.11.2022 г.

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстендил на основание чл. 124б, ал. 2 от Закона за устройство на тери-торията (ЗУТ), обявява на всички заинтересувани лица, че със Заповед №РД-00-1637/ 30.11.2022 г., кметът на Община Кюстендил разрешава  изработването на Проект за под-робен устройствен план – план за застрояване (ПУП-ПЗ) в обхвата на ПИ 67461.1.80 местност Питаков хан от КККР на землище с. Слокощица, общ. Кюстендил. С предло-жението се предлага конкретното предназначение на имота да стане „за жилищно строи-телство“, като се определят ограничителните линии на застрояване, устройствените па-раметри и характеристики, съобразени с изискванията на чл. 19 от Наредба 7/22.12.2003 г. за ПНУОВТУЗ, отговарящи на жилищна зона с малка височина (Жм).
Със Заповедта се одобрява и заданието за проектиране.
Възложители на проекта са Анелия Емилова Станойкова и Сашо Станойков.
Заповедта не подлежи на оспорване съгласно чл. 124б, ал.4 от ЗУТ.

Споделете в социалните мрежи:

Културният съвет към Община Кюстендил се учредява в изпълнение на  проект “Ritual Gatherings: Традиционни ритуали и интерактивно съвременно изкуство – механизми за изграждане на общности и постигане на устойчиви културни екосистеми“ BGCULTURE-2.001-0117-C01  и ще представлява устойчив механизъм за развитие на местните културни екосистеми.

Предвижда се Съветът да се състои от нечетен брой участници с максимален брой 7. 

Основни цели на Културния съвет са: 

  • Подпомагане на частни лица и организации, заети в сферата на изкуството и културата в Община Кюстендил чрез обмен на опит и добри практики с културните съвети в Община Троян и Община Шумен, както и с партньорските организации на сдружение „АСОРИ“ Музей на живото изкуство (Исландия) и Pikene pa Broen(Норвегия);
  • Повишаване капацитета и финансовата устойчивост на културните оператори;
  • Развиването на нови подходи и модели за създаването на артистични продукти;
  • Създаване на партньорски мрежи;
  • Популяризиране на дейността на Културните съвети;
  • Ангажиране на съществуващи и достигане до нови публики;
  • Кандидатстване за общинско, национално и европейско финансиранe;
  • Комуникиране с бизнес организации с цел осигуряване на спонсорства.

Процедурата ще бъде отворена до 30.12.2022

За да попълните формуляра за кандидатстване, моля последвайте линка: https://forms.office.com/r/Z2n8x1CSVv.

Проект BGCULTURE-2.001-0117-C01 "Ritual Gatherings: Традиционни ритуали и интерактивно съвременно изкуство – механизми за изграждане на общности и постигане на устойчиви културни екосистеми” се изпълнява с финансова подкрепа предоставена от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на Финансовия механизъм на ЕИП. Проекта е част от ОП „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, Резултат 2 „Подобрен достъп до изкуства и култура“.

Основна цел на проекта е прилагането на холистичен подход за съживяването на малки културни екосистеми, чрез събития и активности, насочени към ключовите участници в тях и с фокус - обмяната на опит и артистичнипрояви с експерти от културния сектор в Исландия и Норвегия. От една страна, проектът цели подобряване достъпа до култура в малките населени места посредством провеждането на серия регионални микросъбития, последвани от ежегоден, интердисциплинарен фестивал. От друга - проектът цели повишаване капацитета на местните културни оператори и творци, посредством провеждането на семинари, лекции, работилници и ежегоден професионален форум.

Бенефициент на проекта е Сдружение АСОРИ, а партньори в изпълнението на проекта са общините Кюстендил, Троян и Шумен, Музеят на народните художествени занаяти и приложните изкуства - Троян, норвежкия артистичен колектив Pikene på Broen и Музеят на Живото Изкуство/The Living Art Museum – Рейкявик, Исландия. 

www.eeagrants.bg

www.asori.org

www.ritualgatherings.com

Споделете в социалните мрежи:

До: "ГЕТИ ТРАНС" ЕООД, "СТРАТОС ТРЕЙД" ООД, "ЮПЕКО" ЕООД, Филип Тосев, Ядранка Миленковска, Денис Йовановски, Глигор Маджевски, Далибор Илич, Наум Тосев, Александар Стеванов, Деян Масевски, Орце Цветковски, Васил Андонов Трайков, Люба Иванова Милева, Кръстинка Никифорова Ризова, Мария Иванова Йорданова, Слави Георгиев Славев, Георги Илиев Георгиев, Величка Златанова Джонева, Василка Асенова Десподова, Георги Александров Александров, Йордан Крумов Стефанов, Иво Ясенов Иванов, Живка Александрова Мицакова   може да видите тук.

Споделете в социалните мрежи:

По проект BG16RFOP001-1.030-0008-СО2 „Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176 по плана на гр. Кюстендил, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.030 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 – 2020 – Кюстендил“, част от процедура BG16RFOP001-1.039
Община Кюстендил има удоволствието да Ви покани на заключителната пресконференция за представяне на изпълнението на дейностите по проект „Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176 по плана на гр. Кюстендил.
Събитието е в изпълнение на дейностите по проекта, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж  2014-2020“.
Заключителната пресконференция ще се състои на 29.11.2022 г. от 11:00 ч. в Килийното училище, гр. Кюстендил.
Каним всички желаещи да присъстват на събитието!

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстендил на основание чл. 124б, ал. 2 от Закона за устройство на тери-торията (ЗУТ), обявява на всички заинтересувани лица, че със Заповед №РД-00-1594/23.11.2022 г. на кмета на Община Кюстендил, разрешава да се изработи проект         ИПУП – ПЗ в обхвата на УПИ III –  2808  в кв. 154 по плана на ЦГЧ на гр. Кюстендил,  за определяне задължителните линий за застрояване, като начина на застрояване е свър-зано на страничната имотна граница с УПИ IV  – 2807, кв. 154 от плана , съгласно дейс-тващия застроителен план на ЦГЧ. Устройствените показатели и характеристики за заст-рояване са съобразени с изискванията на чл.38 от Наредба № 7/22.12.2003 г. за ПНУОВ-ТУЗ за смесена централна част зона /Ц/.
Със Заповедта се одобрява и заданието за проектиране.
Възложител на проекта е Фидана Кирилова Кьосевска.
Заповедта не подлежи на оспорване съгласно чл. 124б, ал.4 от ЗУТ.

Споделете в социалните мрежи:

Страница 1 от 82

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517