ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU

Реда за изготвяне на републиканската транспортна схема, задълженията на превозвача, контрола и възлагане на автобусния транспорт на пътници от Община Кюстендил

  • 17 Авг 2022

Уважаеми съграждани,

уведомяваме Ви за: реда за изготвяне на републиканската транспортна схема, задълженията на превозвача, контрола и  възлагане на автобусния транспорт на пътници от Община Кюстендил

Ред за изготвяне на републиканската транспортна схема – това са линиите за София, Пловдив, Ахтопол (съгласно чл.12 от Наредба № 2 за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси (Наредба № 2))
Изготвя от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"
Утвърждава от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията или упълномощено от него длъжностно лице.
Министърът назначава Комисията за разглеждане и решаване на постъпилите предложения със заповед, определя срока за получаване на предложенията и утвърждава приетите промени в републиканската транспортна схема. (чл.12, ал.5 от Наредба№2)
Постъпилите предложения се обсъждат от комисия, назначена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Предложения за промени в маршрутните разписания на съществуващите линии от републиканската транспортна схема и откриване на нови линии (курсове) могат да се извършват не повече от четири пъти годишно.
Комисията заседава до четири пъти годишно и разглежда всички постъпили предложения, които се предоставят на членовете на комисията не по-късно от 14 дни преди заседанието на комисията.
Забележка: От 2019 г. не е заседавала такава Комисия.

Задължения на превозвача:
1.   да изпълнява стриктно приложимото към дейността законодателство:  Закона за автомобилните превози, Закона за движението по пътищата, Наредба № 2, и други нормативни актове за организацията на автомобилния транспорт. Изпълнителят се задължава да изпълнява решенията на Общински съвет –Кюстендил, които имат отношение към извършваната от него дейност;
2.   да организира предпътния медицински преглед на водачите, включващ общото им здравословно състояние (Задължение и по Наредба №2 – чл.30, т.2);
3.   да организира проверката на техническото състояние на автобусите преди излизане от гаража (Задължение и по Наредба №2 – чл.30, т.3);
4.   да осъществява ежедневен контрол върху своевременното отчитане на превозните документи (Задължение по Наредба №2 – чл.30, т.4);
5.   да предприема всички необходими действия за извършване на експлоатационна поддръжка и ремонтно-възстановителни работи по автобусите своевременно;
6.   да извършва обществен превоз на пътници по цена/и на превозните документи, съгласно представената ценова оферта;
7.   да извършва обществен превоз на пътници при спазване на утвърденото маршрутно разписание – часове на тръгване и пристигане, както и утвърдения маршрут на движение и определените спирки по маршрута, освен ако инцидентни важни причини не налагат това;
8.   да не допуска превоз на пътници без документ – билет или карта;
9.   да изпълнява качествено превоза на пътници като осигурява безопасност и комфорт на пътуванията, гарантира култура на обслужване, достъпност на хора с увреждания, да има табели с изпълнявания маршрут и ценоразпис на услугата и др.;
10.  да осигури хигиена, отопление, вентилация и приветлив вид на автобусите, с които извършва превозите;
11.  да съблюдава всички изисквания, свързани с безопасността на движението;
12.  да осъществява превозите с обявените автобуси при участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка. При невъзможност да използва същите, да уведоми предварително ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ писмено за наложената замяна и нейния срок. В този случай услугите по Договора се изпълняват с автобуси със същата или с по-висока „Екологична категория“ (Евро) и със същия или по-малък брой години на експлоатация от тези, с които е участвал в процедурата;
13.  и други – общо 30 точки по договора.

Контрол
Съгласно чл. 42. от Наредба № 2 - Контролът по спазването на тези изисквания се осъществява от контролните органи на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Възлагане на обществения автобусен транспорт  на пътници от Община Кюстендил

Сключените през 2014 г. Договори за обществен транспорт на пътници бяха пет годишни и изтекоха на 31.12.2019 г. В този пет годишен период превозвачите настояваха да се направи нова транспортна схема, но нямаше единомислие за нейния дизайн – направления, часове на тръгване, спирки по маршрутите и др. Всеки от тях искаше да се направи „неговите“ линии да отговарят на личните им изисквания. Това не бе възможно и затрудни изработването на нова общинска транспортна схема. За преодоляване на риска от прекъсване на транспортното обслужване Община Кюстендил поиска от Областния управител да се издаде Заповед да прилагане на спешна мярка по Регламент (ЕО) 1370/2007. Заповедта на Областния управител беше обжалвана от превозвачи. Съда допусна предварително изпълнение на Заповедта и Общината сключи договори със същите превозвачи, с които имахме договори в периода 2014-2019 г. и които обжалваха Заповедта на Областния управител.
С Решение на Общински съвет – Кюстендил № 399 от 31.03.2021 г. утвърдена Общинската транспортна схема, която е обсъждана нееднократно с всички заинтересовани страни – кметове и наместници за съответното направление, превозвачи, общински съветници.
Решение № № 399 от 31.03.2021 г. на ОбС е обжалвано в КАС на 21.04.2021 г. и е образувано Административно дело № 139 по описа на КАС за 2021 г. Обжалването е отхвърлено с Решение на КАС № 81 от 05.05.2022 г. Това решение се обжалва във ВАС, като до момента няма информация за хода на делото.
Междувременно на процесното решение е допуснато предварително изпълнение с определение   № 379 от 06.07.2021 г. постановено по административно дело № 139 от 2021 г. на Административен съд Кюстендил. Същото е потвърдено и с определение № 9084/06.08.2021г. постановено по адм. дело № 7878/2021 г. на Върховен административен съд.
Това ни даде възможност да обявим обществена поръчка за възлагане на обществен транспорт на пътници с автобуси – публикувана в ЦАИС ЕОП с УИН 00426-2021-0057 на 09.11.2021 г. Трима превозвачи (не подали оферти по обществената поръчка) обжалваха пред КЗК процедурата (с вх.№ BXP-2180 от 06.12.2021 г.), като за по-голямо забавяне не си внесоха държавната такса и се наложи да бъдат допълнително уведомявани. С Решение №114/17.02.2022г. на КЗК по преписка № КЗК-1012/2021г. жалбата бе отхвърлена. Превозвачите обжалваха Решението на КЗК пред ВАС.
Междувременно, доколкото обществения превоз бе осигурен до 31.12.2021 г. (по силата на спешната мярка) и поради наличие на непосредствен риск от прекъсване на обществената услуга с Решение № 624/29.12.2021 г. Общински съвет гр. Кюстендил възложи на Кмета на Община Кюстендил сключване на  договори за пряко възлагане по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП за обществен превоз на пътници по автобусни линии от общинската, областната и републиканската транспортни схеми - с общ праг до 30 000 лв. (тридесет хиляди лева) без включен ДДС или до сключване на договори по обявената обществена поръчка - което от двете събития настъпи първо, като допусна предварително изпълнение на взетото решение. В изпълнение на решението бяха сключени договори с три фирми осъществяващи обществен превоз на пътници.
С изчерпване на определения от ОбС лимит, Община Кюстендил въпреки всички положени усилия, отново бе изправена пред непосредствен риск от прекъсване на услугата по обществен превоз на пътници и се наложи да бъде поискана и предприета спешна мярка по реда на чл.5, §5 от Регламент (EO) 1370/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2007 г. относно обществените услуги за пътнически превоз с железопътен и автомобилен транспорт, чрез пряко възлагане на превоза, като бъдат сключени договори с превозвачите, извършващи услугата обществен превоз на пътници за срок до сключване на договори по влязло в сила решение за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП, но не по-дълъг от две години.
След като ВАС отхвърли обжалването на Решението на КЗК, с участвалите в обществената поръчка превозвачи се сключиха договори – 18-19.05.2022 г.

Споделете в социалните мрежи:

Прочетена 1024 пъти Последно променена в 17 Авг 2022

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517 

 

Този уебсайт използва "бисквитки", за да гарантира, че получавате най-доброто изживяване от нашия уебсайт