Справка за отразяване на постъпили предложения по проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Кюстендил
На основание чл. 26, ал. 5 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове са постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил:
Организация |
Предложения и становища |
Приема/не приема предложението |
Обосновка за неприетите предложения |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 1.1 Първите 30 минути – безплатно По . 1.5.3 За един месец със запазено място – 20 лв. По т 1.5.4 За една година със запазено място – 200 лв. |
Предложението не се приема. |
По т. 1.1 Невъзможно за прилагане, тъй като няма съществуващ механизъм по прилагането и контролирането.
По т. 1.5.3 и т. 1.5.4 направените предложения са съобразени със спецификата на пътната мрежа в гр. Кюстендил и финансовите възможности на населението и бизнеса, и регистрираните масови нарушения на закона за движение по пътищата, относно паркирането и престоя на автомобилите за предложените зони за кратковременно платено паркиране. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 2 Предлагаме разграничение по зони или по първостепенна – 1000 лв. и второстепенна – 300 лв. пътна мрежа. |
Предложението не се приема. |
Така направеното предложение за първостепенна и второстепенна пътна мрежа е в противоречие с глава III и чл. 29, ал. 1 от Наредбата за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
т. 16 считаме за неясна. В т.16.1 принудително преместване на МПС от зона за кратковременно платено паркиране в определен за целта паркинг – 50 лв., таксата ще е 50 лв. само за тези, които са преместени от зона за кратковременно платено паркиране или ще е 50 лв. за репатриране от всяко място, което е предвидено, че е забранено паркирането и нарушителите се репатрират? |
|
В т. 16 са изменени цените на таксата по вече действащата Наредба, които са съобразени с ръста на инфлацията и неколкократното повишаване на цените на горивата, и ръста на минималната работна заплата. Таксата от 50 лв. ще се прилага и за всички спрени и паркирали МПС, съгл. чл. 171, т. 5 букви от „а“ до „г“ включително от Принудителни административни мерки на ЗДвП. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 17 Освобождаване на МПС в момент на задържане за неправилно паркиране – 20 лв.
|
Предложението не се приема. |
Направеното предложение не се приема, поради несъответствието на двете действия по освобождаване, посочени в т. 16 и т.17 от Проекта на Наредба. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 18.1 Предлагаме срокът да е 24 часа. |
Предложението не се приема. |
Предлаганата часова ставка и продължителността на престоя ще превърне наказателния паркинг, в паркинг за платени услуги, но на много по-ниски от предложените в Наредбата цени. |