ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
IT

IT

Във връзка с изпълнение на Договор № BG05M9OP001-2.019-0023-C02 по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.019 „Продължаваща подкрепа за деинституционализация на децата и младежите – ЕТАП 2 – предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца и семейства“ КОМПОНЕНТ 1 по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. и утвърдена от Кмета на Община Кюстендил „Процедура за подбор на персонал”  за две социални услуги „Защитено жилище за лица с психични разстройства – за жени“ /ЗЖ 1/ и „Защитено жилище за лица с психични разстройства – за мъже“  /ЗЖ 2/

ДАТА

КАНДИДАТ

 

ЧАС

1.                   

07.12.2022г.

Силвия Василева Стойчева -Димитрова

15:00

2.                   

07.12.2022г.

Валентина Манолова Манчева

15:10

3.                   

07.12.2022г.

Донка Тодорова Миладинова

15:20

СЪБЕСЕДВАНЕТО ЩЕ СЕ ПРОВЕДЕ В СГРАДАТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ,    КАБИНЕТ 45

Споделете в социалните мрежи:

До наследниците на Йордан Митев Радков,  наследниците на Андон Митев Радков, Димитър, Маца, Станойка, Георги и Иван Василеви Димитрови и Анна Георгиева Йовева от с. Горановци,  общ. Кюстендил
На основание чл. 129, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) Община Кюстендил съобщава на всички заинтересувани лица, че със Заповед №РД-00-1635/ 30.11.2022 г., Кметът на община Кюстендил одобрява проект за изменение на подробния устройствен план – план за регулация (ИПУП-ПР) в обхват на УПИ – 243, 244 в кв. 9 по плана на с. Горановци. Целта на проекта е отреждане на цитирания УПИ за „обществено обслужване и производство“. Със заповедта е одобрен и проект за ПУП-ПЗ за определяне на ограничителни линии за застрояване за предимно производствена зона (Пп).
Възложители на проекта са Иван Асенов Асенов, Николай Иванов Карадачки, Потребителна кооперация „Труд“ и Община Кюстендил.
В 14-дневен срок от съобщението, заповедта може да бъде обжалвана по реда на Административнопроцесуалния кодекс чрез Община Кюстендил пред Административен съд, гр. Кюстендил по реда на чл. 215 от ЗУТ.

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстендил на основание чл. 124б, ал. 2 от Закона за устройство на тери-торията (ЗУТ), обявява на всички заинтересувани лица, че със Заповед №РД-00-1676/ 05.12.2022 г. на кмета на Община Кюстендил, се разрешава изработването на Проект за изменение на подробен устройствен план –план за регулация (ИПУП-ПР) в обхвата на УПИ III-„за метанстанция“ и част от улица в кв. 381а по плана за регулацията на гр. Кюстендил, разположена югоизточно от него за закриване на частта от улицата и прида-ването ѝ към УПИ III-„за метанстанция“ в кв. 381а.
Възложител на проекта е Петя Стоядинова Димитрова.
Със Заповедта се одобрява и заданието за проектиране.

Споделете в социалните мрежи:

До Мария Иванова Величкова от гр. Кюстендил, ул. „Раковски“ №6, ет. 7, ап. 33
До Людмил Величков Величков от гр. Кюстендил, ул. „Раковски“ №22, ет. 9, ап. 42

Съобщавам Ви, че със Заповед №РД-00-1526/08.11.2022 г. на кмета на Община Кюстендил наследниците на Величко Рангелов Величков придобива предоставената за ползване земеделска земя в размер на 499 кв. м. – поземлен имот №17680.39.44, местност Гола Велика, землище на с. Грамаждано.
Заповедта може да се обжалва в 14 дневен срок от съобщаването ѝ чрез Община Кюстендил до Районен съд Кюстендил по реда на АПК

Споделете в социалните мрежи:

Уважаеми съграждани,

Община Кюстендил Ви напомня, че на 31.12.2022 год. изтича срокът за подаване на декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване на физически и юридически лица за имоти, които няма да се използват през 2023 г., както и на декларация за определяне на таксата за битови отпадъци според количеството битови отпадъци и честотата на сметоизвозване за нежилищни имоти на юридически лица за следващата 2023 год.

Декларациите може да подадете електронно чрез електронните услуги на сайта на Община Кюстендил – kustendil.bg, чрез Системата за сигурно електронно връчване, на един от следните имейл адреси – Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Електронно подадените декларации следва да бъдат подписани с електронен подпис от всички  данъчно задължени лица, посочени в декларацията.

Остава възможността декларациите да бъдат подадени по пощата на адрес: гр. Кюстендил пл. „Велбъжд“ № 1 или на място в дирекция „Местни приходи“.

Образци на декларациите може да намерите на сайта на общината – www.kustendil.bg в раздел „Административни услуги“ на следния линк: 

https://kustendil.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=334&Itemid=273&lang=bg

Декларацията може да се изтегли и от раздел електронни услуги или да бъде получена на място в дирекция „Местни приходи“.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26, ал. 5  от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на  територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове  са постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги   на територията на Община Кюстендил:

Организация

Предложения и становища

Приема/не приема предложението

Обосновка за неприетите предложения

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 1.1 Първите 30 минути – безплатно

По . 1.5.3 За един месец със запазено място – 20 лв.

По т 1.5.4 За една година със запазено място – 200 лв.

Предложението не се приема. 

По т. 1.1 Невъзможно за прилагане, тъй като няма съществуващ механизъм по прилагането и контролирането.

 

По т. 1.5.3 и т. 1.5.4 направените предложения са съобразени със спецификата на пътната мрежа в гр. Кюстендил и финансовите възможности на населението и бизнеса, и регистрираните масови нарушения на закона за движение по пътищата, относно паркирането и престоя на автомобилите за предложените зони за кратковременно платено паркиране.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 2 Предлагаме разграничение по зони или по първостепенна – 1000 лв.  и второстепенна – 300 лв. пътна мрежа.

Предложението не се приема.

Така направеното предложение за първостепенна и второстепенна пътна мрежа е в противоречие с глава III и чл. 29, ал. 1 от Наредбата за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил.

Група общински съветници на „БСП за България“

т. 16 считаме за неясна. В т.16.1 принудително преместване на МПС от зона за кратковременно платено паркиране в определен за целта паркинг – 50 лв., таксата ще е 50 лв. само за тези, които са преместени от зона за кратковременно платено паркиране или ще е  50 лв. за репатриране от всяко място, което е предвидено, че е забранено паркирането и нарушителите се репатрират?

 

В т. 16 са изменени цените на таксата по вече действащата Наредба, които са съобразени с ръста на инфлацията и неколкократното повишаване на цените на горивата, и ръста на минималната работна заплата.

Таксата от 50 лв. ще се прилага и за всички спрени и паркирали МПС, съгл. чл. 171, т. 5 букви от „а“ до „г“ включително от Принудителни

административни мерки на ЗДвП.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 17 Освобождаване на МПС в момент на задържане за неправилно паркиране – 20 лв.

 

 

 

 

 

Предложението не се приема.

Направеното предложение не се приема, поради несъответствието на двете действия по освобождаване, посочени в т. 16 и т.17 от Проекта на Наредба.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 18.1 Предлагаме срокът да е 24 часа.

Предложението не се приема.

Предлаганата часова ставка и продължителността на престоя ще превърне наказателния паркинг, в паркинг за платени услуги, но на много по-ниски от предложените в Наредбата цени.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26,  ал. 5   от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 14.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

 В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове има постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци  на територията на Община Кюстендил:

Организация

Предложения и становища

Приема/не приема предложението

Обосновка за неприетите предложения

 

 

Група общински съветници на „БСП за България“

 

Екологичният компонент да се определя в зависимост от екологичната категория, както следва:

Без екологична категория, с екологична категория „Евро1“, „Евро2“, „Евро“3 – 1,00, а по отношение на данъка в зависимост от мощността на двигателя да не се променя.

Предложението не се приема.

Така направеното предложение за екологичния компонент не попада в границите по закон, определени съгласно чл. 55, ал. 1 от ЗМДТ, при който коефициентът за автомобили без екологична категория, категория „Евро 1“ и „Евро 2“ е в границите от 1,10-1,40.  При категория „Евро 3“ коефициентът по сега действащата Наредба е единица, и той не е обект на Проекта.

Освен това ще се постигне справедливост при определяне на ДМПС и равнопоставеност между собствениците на различните категории автомобили. Идеята за промяната е основана на „замърсителят плаща“ или въвеждане на данъчни облекчения за собствениците на автомобили, които съответстват на високите екологични стандарти и утежнения за тези, които не съответстват на такива и замърсяват околната среда повече.

 

 

Група общински съветници на „БСП за България“

 

 

 

 

Предложената промяна в чл. 15, числото „1,4“ се заменя с числото „2,5“ е абсолютно необосновано. Ниският данък не идва от малкото промили, а от ниската данъчна оценка на населените места с изключение на гр. Кюстендил.  В малките населени места данъчните оценки на недвижимите имоти в голямата си част са между 2000 и 10000 лева. При данъчна оценка от 2000 лева, прилаганото увеличение за голяма част от неселените места няма да има желания ефект.

 

Предложените промени са закономерни, обосновани, навременни и приемането им ще създаде по-висока устойчивост на общинския бюджет.

Данъчната оценка на недвижимите имоти се определя съгл. Приложение № 2 от ЗМДТ. Категорията на населените места се определя от МРРБ и не е в правомощията на ОбС да изменя показателите, влияещи върху размера на данъчната оценка.  В същото време законодателят не дава възможност да се диференцират различни ставки на данък недвижими имоти за различните населени места.

Трябва да се отчете, че съществуват законодателни облекчения и освобождаване от заплащане на ДНИ, на определена категория лица и обекти, което определяне не е от  правомощията на Общинския съвет, но в същото време са голяма част от собствените приходи, които биха постъпили в бюджета на общината. Напр: облекчения за основно жилище, ТЕЛК, паметници на културата и др.

 

 

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.44, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, въз основа на проведения конкурс, комисията класира следният кандидат, с най-висок окончателен резултат:

Първо място: Вх. № 93-00-2092/11.11.2022 г.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.44, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, въз основа на проведения конкурс, комисията класира следният кандидат, с най-висок окончателен резултат:

Първо място: Вх. № 93-00-2088/11.11.2022 г.

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстендил на основание чл. 124б, ал. 2 от Закона за устройство на тери-торията (ЗУТ), обявява на всички заинтересувани лица, че със Заповед №РД-00-1637/ 30.11.2022 г., кметът на Община Кюстендил разрешава  изработването на Проект за под-робен устройствен план – план за застрояване (ПУП-ПЗ) в обхвата на ПИ 67461.1.80 местност Питаков хан от КККР на землище с. Слокощица, общ. Кюстендил. С предло-жението се предлага конкретното предназначение на имота да стане „за жилищно строи-телство“, като се определят ограничителните линии на застрояване, устройствените па-раметри и характеристики, съобразени с изискванията на чл. 19 от Наредба 7/22.12.2003 г. за ПНУОВТУЗ, отговарящи на жилищна зона с малка височина (Жм).
Със Заповедта се одобрява и заданието за проектиране.
Възложители на проекта са Анелия Емилова Станойкова и Сашо Станойков.
Заповедта не подлежи на оспорване съгласно чл. 124б, ал.4 от ЗУТ.

Споделете в социалните мрежи:

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517