ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
IT1

IT1

Община Кюстендил е отличена с награда  „Асеневци“2019 за най-голям принос в развитието на културния туризъм. Кметът Петър Паунов получи наградата от Ирина Найденова – член на  УС на Асоциация на българските туроператори и туристически агенти на официална церемония на 20.04.2019г във Велико Търново.

Награждаването е организирано от АБТТА и е част от програмата на Международното изложение „Културен туризъм“ в град Велико Търново. Община Кюстендил се представи със собствен щанд, брандиран с някои от културните обекти в града – Чифте баня, музеен комплекс „Св. Георги“, ХГ „Владимир Димитров – Майстора“.

Споделете в социалните мрежи:

На 13 април 2019 г. /събота/ от 9:00 часа кметът Петър Паунов, ръководството на Община Кюстендил и всичките 37 общински съветници организират и лично ще се включат в акция по почистване на замърсени участъци на територията на региона.

Организаторите любезно уведомяват, че всеки съгражданин и гост е добре дошъл като участник и партньор в съботното начинание.

Желаещите да се включат в кампанията, могат да го направят с предварително записване на телефон 0882972011 или на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите..

Сборен пункт за участниците в почистването -  паркингът на Общинския плаж на ул. “Георги С. Раковски“, където ще бъдат предоставени чували, ръкавици и необходимите технически пособия. На място ще бъде организиран транспортът до различните участъци за почистване.

  • Мост на ул. “Хаджи Димитър“ – мост на ул.“Овощарска – уборка на бермите и почистване на коритото от единични отпадъци.
  • Сметище под моста на ул. “Хаджи Димитър“.
  • КЗК – Околовръстно шосе – терените между шосето и реката.
  • Почистване на реката от отпадъци – Околовръстен път – с. Ябълково.
  • Почистване на сметище в коритото на реката зад мотел „Сайма“.
  • Почистване на сметище – дере от двете страни на пътя с. Граница - с. Слокощица.

Жителите на Кюстендил, които имат желание да изчистят околоблоковото пространство или градинка, се умоляват да оставят събраната смет до най-близкия контейнер за битови отпадъци и да се обадят на телефон: 0882 972 011; 0882 972 025

Отпадъците, събрани по време на кампанията, ще се извозят от ОП „ЧИСТОТА“.

Благодарим за Вашата активност!

Споделете в социалните мрежи:

Предоставям на вниманието на заинтересованите страни Проект на Наредба за управление на горски територии - собственост на Община Кюстендил.

Предложения и становища по Проекта на Наредбата могат да се подават в деловодството и на електронната поща на Община Кюстендил Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. в  срок  от 30 дни от датата на публикуването му, на основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове. Проектът и мотивите към него ,може да видите тук и тук.

Споделете в социалните мрежи:

Във връзка с изпълнение на проект „Услуги за ранно детско развитие в община Кюстендил” – Договор № BG05М90Р001-2.004-0024-С01 по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05М90Р001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 г. и утвърдена от Кмета на Община Кюстендил „Процедура за подбор на персонал”, представяме следното:

 

 

ОБЯВЛЕНИЕ

за провеждане на подбор на персонал за

„Център за услуги за ранно детско развитие” - гр. Кюстендил,

за специален педагог:

 

 

        Персоналът се назначава на трудови договори на база на необходимите квалификация и опит, така че да изпълнява заложените в проекта дейности до 31.12.2019 г.

 

За обявената длъжност в Център за услуги за ранно детско развитие” (ЦУРДР), могат да кандидатстват лица, които отговарят на следните изисквания:

 

  1. Специален педагог – 1 щ. бр.

 

Изисквания за заемане на длъжността:

  • Завършено висше образование;
  • Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”;
  • Специалност – специална педагогика или други приравнени специалности и квалификации;
  • Професионален опит – не се изисква;
  • Ще се счита за предимство:

- практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование или социално включване на деца и семейства в риск;

- добро познаване на Закони, правилници, наредби и методики в социалната сфера, касаещи работата на услугите, заложени в проекта;

- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;

- да притежава компютърна грамотност.

 

Основни задължения и отговорности за длъжността:

1)Проучване на целевата група, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейностите по проекта, чрез използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание, от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси, относно подготовката за първи клас;

2)Подготовка на план за дейността си;

3)Подготовка на индивидуални програми за работа с всяко дете, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти за развитие на умения за:

  • комуникативни и комуникационни умения,
  • самостоятелна работа в клас и в къщи,
  • самостоятелно учене,
  • работа в група,
  • решаване на проблеми,
  • критично и конструктивно мислене;

4) Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите им учители и други;

5)Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина, или предучилищната група, където децата са интегрирани;

6)Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане, с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа в „Център за услуги за ранно детско развитие”;

7)Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане;

8)Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други:

  • за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане, и стимулиране на личностното им развитие;
  • за провеждане на консултации при работа с родителите на деца с проблеми;
  • за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности;
  • за формите за самоподготовка в къщи;

9)Подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация;

10)Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето, с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката му в къщи;

11)Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда;

12) Създаване и поддържане на индивидуални досиета на децата, ползващи услугите на „Център за услуги за ранно детско развитие”;

13)Оказване на съдействие и взаимодействие с екипа на „Център за услуги за ранно детско развитие”;

14)Участие в периодични срещи с останалите специалисти от екипа на Центъра, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;

15)Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугaтa, в която участва.

 

Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:

 

  • Кандидатите да имат познания и опит в областта на работата с рискови целеви групи, деца в ранна детска възраст и техните семейства, и с бъдещи родители;
  • Да имат умения, опит, нагласи и мотивация за работа с хора в неравностойно положение и взаимодействие с различни институции;
  • Да познават нормативната база за предоставяне на социални услуги;
  • Да спазват Етичния кодекс на работещите с деца и етичните принципи на социалната работа с деца, семейства и общности;
  • Да прилагат Методиката на екипната работа по случай и Методическото ръководство за предоставяне на услугите по проекта;
  • Да притежават компютърна грамотност;
  • Да бъдат комуникативни и да притежават умения за работа в екип;

 

Начин на провеждане на подбора:

  1. Обявление;
  2. Подбор по подадените документи;
  3. Събеседване.

 

Необходими документи за участие в процедурата по подбор:

- Заявление - по образец;изтеглете тук.

- Автобиография - по образец;изтеглете тук.

- Копие на документ за завършено образование;

- Копие на документи, удостоверяващи трудовия стаж на кандидата (ако е приложимо);

- Копие на документи, доказващи допълнителни умения и квалификация (ако е приложимо).

 

Документите по образец се получават на адрес: гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) или могат да бъдат изтеглени от интернет страницата на Община Кюстендил.

 

Място и срок за подаване на документите:

Подаването на заявлението и приложените документи към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) от 20.03.2019 г. до 17:00 часа на 05.04.2019 г. включително.

Документите могат да се изпращат и по пощата с обратна разписка или по куриер, като пощенското клеймо трябва да е с дата, не по-късно от обявения срок.

Всички съобщения във връзка с подбора, ще се обявяват на информационното табло на офиса на проекта в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) и на сайта на Община Кюстендил.

 

В 7-дневен срок от обявяването на списъците с класиране всяко кандидатствало лице може да направи възражение пред Кмета на Община Кюстендил.

 

Телефон за информация: 078/55-11-31

 

ВАЖНО:

 

Списъците с допуснатите и недопуснатите до събеседване кандидати ще бъдат обявени на 10.04.2019 г. на информационното табло до офиса на проекта в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) и на сайта на Община Кюстендил.

 

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.26, ал.2 и ал.3 от Закона за нормативните актове проектът на Наредба за изграждане и опазване на зелената система на територията на Община Кюстендил заедно с мотивите към него, е публикуван на  15.02.2019 година на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

В 30-дневния срок за обществени консултации по чл.26, ал.4 от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения проект на Наредба за изграждане и опазване на зелената система на територията на Община Кюстендил.

 

 

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 61, ал. 3 от Административно-процесуалния кодекс предоставям на вниманието на заинтересованите страни Проект на  НАРЕДБА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ И ОПАЗВАНЕ НА ЗЕЛЕНАТА СИСТЕМАНА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ

Предложения и становища по Проекта на Наредбата могат да се подават в деловодството и на електронната поща на Община Кюстендил Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. в  срок от 30 дни от датата на публикуването му, на основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове. Проектът и мотивите към него , може да видите тук.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.26,ал.2 и ал.3 от Закона за нормативните актове проектът на МЕХАНИЗЪМ за управление и разпределяне на средствата за субсидии за междуселищни пътнически превози в Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения, становища и възражения на 14.02.2019 г.

       В  30–дневния срок за  обществени консултации по чл.26, ал.4  от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения проект на МЕХАНИЗЪМ за управление и разпределяне на средствата за субсидии за  междуселищни пътнически превози в Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

 Водещи на програмата бяха очарователната актриса Яна Маринова и любимецът на всички – музикантът Орлин Павлов, а кулминация на празничната програма беше изпълнението на хитмейкъра Криско.

Победителката в тазгодишния конкурс е Снежанка Пенова под номер 1 , а нейни подгласнички са – номер 8 – Виктория Тишанска  и  номер 12 – Рафиела Николова.

     „Девойка на публиката“ е номер 8 – Виктория Тишанска, която е избрана чрез sms-гласуване, продължило и по време на конкурса.

     Победителката в „Девойка Кюстендилска пролет“ 2019 получава парична награда от 1500 лв., а двете й подгласнички  и „Девойка на публиката” по 850 лв. Всички участнички получават подарък от Община Кюстендил - официалните тоалети и обувките,  с които участват в спектакъла, както и луксозни албуми със снимки.

     Тържествата по случай празника „Кюстендилска пролет” ще продължат на 21 март от 11:00 часа на площад „Велбъжд”, където ще бъде отслужен молебен за здравето на кюстендилци и ритуал по предаването на символите на града. В празничната програма ще вземат участие народният певец Иван Дяков, емблематичният глас на българската музика Тони Димитрова и танцови състави от Кюстендил.

     За трета година в местността „Хисарлъка” от 13.00 часа ще стартира програмата на новоизградената сцена, част от Късноантичната и средновековна крепост, със специалното участие на носителката на 5 награди от „Пирин фолк”- Сандански за 2018 г., Цвети Веселинова и местни танцови състави.

От 15:00 часа гражданите и гостите на Кюстендил ще имат възможността да се насладят на Професионален духов оркестър, Кюстендил и Джаз бенд към НМУ  „Любомир Пипков”-София.

 

     

                                      

Споделете в социалните мрежи:

Проектът на Наредбата за обществения ред на територията на Община Кюстендил , заедно с мотивите към него, е публикуван на интернет страницата на Община Кюстендил, за предложения и становища на 20.12.2018 г. В 30 дневния срок по чл.26, ал.4 от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по  Проекта.

Споделете в социалните мрежи:

В периода от 09 до 11 октомври 2018 г. в Парк хотел „Кюстендил“, гр. Кюстендил, ще се проведе Петата информационна работна среща в изпълнение на Дейност 6 (Информиране и публичност), по проект „Приеми ме 2015“ - BG05M9OP001-2.003-0001-C01.
Националната срещата ще се проведе с участието на представители от всички 28 области партньори по проекта  /администратор по проекта; началник на ОЕПГ и социален работник/, както и членове на Консултативния експертен съвет, сформиран по проекта и представители на Националния екип.

Програмата на срещата включва - обобщение на изпълнението на заложените в Проекта дейности до момента и предстоящи задачи; преглед на изпълнението на Плана за развитие на приемната грижа в страната 2017-2018 г.

Ръководителя на проекта Огнян Христов е заложил теми свързани със супервизии и обучения на специалисти по социална работа и приемни родители. За същността, принципите, целите и практиките на процесите по обучение и супервизии, както и за връзката между тях, са поканени да споделят своя професионален опит представители на Сдружение „Дете и пространство“ в лицето на Весела Банова и Блага Банова.

 

Община Кюстендил в качеството си на партньор по проект „Приеми ме 2015”-BG05М9ОР001-2.003-0001-С01, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г. и съгласно Актуализиран План за развитие на социалната услуга „Приемна грижа” за периода 2017/2018г. провежда

ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ

Информационната кампания има за цел да популяризира социалната услуга сред населението от Община Кюстендил и да информира обществеността за същността на приемната грижа, реда и условията за кандидатстване, процедурата по подбора и утвърждаване на кандидатите, както и целта на настаняване на дете в приемно семейство.
Цел на програмата за провеждане на информационна кампания е нов прием на приемни семейства на територията на Община Кюстендил както следва:
•    Кюстендил- 12 броя приемни семейства за:
-    деца с увреждане и за предоставяне на заместваща приемна грижа на деца с увреждания- 3 бр. приемни семейства;
-    деца от 0 до 3 години – 3 приемни семейства;
-    деца от 3до 10г.- 2 приемни семейства;  
-    деца над 10 г. - 2 приемни семейства;
-    деца с проблеми в поведението-1 приемно семейство;
-    доброволни приемни семейства-1 приемно семейство.

Информационната кампания е с продължителност в зависимост от постигнатите резултати и/или до приключване на проект „Приеми ме 2015”-BG05М9ОР001-2.003-0001-С01, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г. до 31.01.2020г.

 

Потребностите за община Кюстендил от набиране на нови приемни семейства и  планираните брой и вид приемни семейства са съобразени с потенциалните потребители  на услугата „приемна грижа” и общинската програма за закрила на детето.
На територията на община Кюстендил за 2018г. е идентифицирана потребност от допълнителен брой приемни семейства за:
•    деца с увреждане и за предоставяне на заместваща приемна грижа на деца с увреждания- 3 бр. приемни семейства;
•    деца от 0 до 3 години – 3 приемни семейства;
•    деца от 3до 10г.- 2 приемни семейства;  
•    деца над 10 г. - 2 приемни семейства;
•    деца с проблеми в поведението-1 приемно семейство;
•    доброволни приемни семейства-1 приемно семейство.

Приемните семейства и кандидатите за приемни семейства на територията на община Кюстендил могат да се свържат със социалните работници от областния екип по приемна грижа.
Адресът на областния екип по приемна грижа е:
гр. Кюстендил, ул. Яворов 6, Общинска поликлиника, каб.220
Телефон за връзка: 078/550028; 0882 885101; 0888 919 558

 

СТАНИ ПРИЕМЕН РОДИТЕЛ

 
Всяко дете има нужда да бъде обичано, но понякога, поради различни затруднения и проблеми, биологичните родители не могат да дадат тази любов.
Съвременното общество е съзряло и осъзнава необходимостта от хармонично развитие на всяка личност, предлагайки алтернатива на домовете за деца лишени от родителски грижи, в лицето на приемни семейства.
Мярката за закрила на дете - "настаняване в приемно семейство" се осъществява чрез социалната услуга "приемна грижа". Доставчик на услугата е Община Кюстендил.
Община Кюстендил  изпълнява дейностите по проект "Приеми ме 2015" в партньорство с Агенцията за социално подпомагане. Целта е да се затвърди предоставянето на услугата "Приемна грижа" на местно ниво като алтернативна форма за отглеждане на деца в риск в семейна среда.

Приемната грижа може да бъде:
Доброволна - семействата полагат грижи за децата безвъзмездно, като получават само месечни средства за издръжката на децата;
Професионална - семейства и лица, които приемат грижата за децата като свое професионално призвание.
Професионалните приемни семейства сключват договор с кмета на Община Кюстендил. На тях, освен средства за издръжката на детето, се изплаща и трудово възнаграждение. Размерът му се определя от броя на настанените деца и е обвързан с минималната работна заплата.
Всеки кандидат за приемен родител е необходимо да потърси съдействие и информация от Областния екип по приемна грижа. На кандидатите за приемно семейство се предоставя информация, относно реда и условията за кандидатстване, процедурата по подбор и утвърждаване на приемните семейства, както и за същността и целите на настаняване на дете в приемно семейство.
Кой може да стане приемен родител?
Кандидатите за приемни родители трябва да са дееспособни, без правни ограничения, да са психически и физически здрави лица. Кандидатът за приемен
родител трябва да е готов да приеме в семейството си дете, което се нуждае от грижи и възпитание; да си партнира с много хора - социални работници, учители, психолози и биологичните родители на детето, когато това е в негов интерес;  да притежава лични качества за полагане на приемна грижа, които са комплексни. Но най-важна е обичта към децата. Oценява се родителски капацитет - това е способността на лицето, полагащо грижи за дете, да разбира, разпознава и отговаря по подходящ начин на нуждите на детето; опит с деца и представи за отговорно родителство.От значение са отговорността, толерантността, търпението, умението на лицето да общува с деца и да успява да намира общ език с тях; осигури добри възможности за отглеждане на детето; да е сигурен в решението си; да приеме детето такова, каквото е; да се въоръжи с много търпение и обич.
Кандидатите за приемно семейство преминават процедура за оценяване и обучение. Част от процеса на оценяване е обучението на кандидатите, което включва най-малко 36 часа по програма, утвърдена от министъра на труда и социалната политика, председателя на Държавната агенция за закрила на детето и изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане за всички кандидати.
Кандидатите за професионално приемно семейство, освен базовото обучение, получават и допълнителна квалификация за отглеждане и възпитание на деца. Същата се осъществява чрез обучение с продължителност най-малко 24 часа.

 

 

Споделете в социалните мрежи:

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517 

 

Този уебсайт използва "бисквитки", за да гарантира, че получавате най-доброто изживяване от нашия уебсайт